thinking love will come towards me like a warm summerbreeze, got my head among the clouds, will never be free.

Kategori: Weekend Wars.

Sommaren 2009´s bästa;

resa;
Stockholmsresan i juli, svettiga dagar, kareokenätter, gå omkring med en bag-in-box genom hela staden, betala taxiresa ända till kista, ta nattbussen, se soluppgången, gå på isbaren, flänga runt på beyond retro, total förvirring, breezers vid plattan, köpa hur billiga och fina pumps somhelst, äta mcdonaldsmat för att det var det enda vi hade råd med, spendera varenda morgon med michael jackson på stereon och evig allsång med mina tjejer. finast.
köp; tågbiljetter, speciellt den på tradera för 56 kronor som tog mig upp till sthlm och förut nämda resa.
även om jag fyndade all världens fantastiska reaplagg i somras för inga pengar alls.
Men, tågbiljetter var sommarens absolut bästa köp.


godaste matupptäckt; måste nog säga, Campus på Bergsgatans kebabpizza, den förändrade mitt liv nästan.


utgång/fest; jag vet att det är ett dock uttjatat tema både i bloggen och bland vänskapskretsen,
men tinas sjömansfest den där junisöndagen var vad alla fester borde vara alltid. Episk som in i.


soundtrack; Jag vet inte vad som kommer att bli sommaren 09´s soundtrack riktigt. Jag vet att jag har liksom lyssnat på nästan allt. Men ett tag var jag ju djupt besatt i Romeo + Juliet-soundtracket, så jag får säga det.
Och så Pitbull med I Know You Want Me, haha.

klädesplagg; jag hade mycket kjolar och randiga tröjor, min vita jeansjacka och mina älskade, älskade jeansleggings. Men de två favoriterna är ändå min rosa fågelkjol och min svarta klänning som båda var tokreafynd och perfekta i den skånska sommarvärmen.


frisyr; på sommaren växte mitt hår sig som längst och de chilefärgade slingorna jobbade sig ljusare med solens strålar, ett tag hade jag den ultimata strandlooken. Men nu blev det september och lockarna föll tillsammans med havsvattnets temperatur.

läslektyr: jag läste mest glossiga modemagasin som varvades med chilensk poesi utav den främste, nobelpristagaren Pablo Neruda. Boken av honom som jag köpte i chile är numera en av mina viktigaste ägodelar.

konsert; det var malmöfestivalmåndag, det ösregnade men vi förade, sju tjejer i två svarta hammockar och sedan sprang vi till Johnossi på parkscenen och dansade igenom hela konserten och skrek MÅNDAG!
alkohol/dryck; Sangria egentligen, världens bästa sommardryck. Men jag fick en grej för Corona under festivalen. Öl är liksom helt okej om den är mycket ljus och kombineras med lime.

glass; glassfabrikens som vi besökte alldeles för sällan, annars skämtade vi mest om ben and jerrys Jamaican me crazy, och åt mest från glasserian vid västra hamnen. Biscottiglass var det enda rätta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: