It´s just physical, I know, but he reminds me of you, strictly intellectual, I know,

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.


Ibland tar jag upp Markus K som samtalsämne bland mina vänner, speciellt tjejerna.


Vi kan länge diskutera honom som popkulturellt fenomen
, men framför allt vad det är med den finlandsvenske trettioettåringen som gör att han är. så. sjukt. Het. Inte om man ser honom i 60-watts ljus, eller fem meter ifrån honom i debaserbaren, men när han står på scen, iklädd skinnjacka, svettigt linne och med den obligatoriska synth/pop-luggen som täcker ungefär två tredjedelar av ansiktet, då och bara då, kan jag sätta halva mina Australienpengar på att han får alla tjejer i publiken att kyssa marken han går på.

Med vissa människor är det bara så. De är inte vackra i vanlig benämning, med symmetriska ansikten eller klassiska drag. På Markus sitter det i blicken, i sättet han rör gitarren, skakar bort luggen ur ansiktet och framför allt; hur han vet var det sitter och siktar så att det riktigt säkert hittar in, där ingen annan kommit in, åh hjälpe mig, hjärtat gör mig blind.

Det jag ville säga med denna oändliga hyllningen
är att jag har samlat ihop en liten spellista med mina Markus-favoriter. Både från solokarriären, Laakso-tiden och några pärlor från hans punkband Hets!.

Markus K, jag vill föda dina barn.

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Den ska jag lyssna igenom!

    2010-04-27 | 22:05:30
    Bloggadress: http://helh.blogspot.com
  • Lina säger:

    underbar lista!

    2010-04-28 | 13:51:23

Kommentera inlägget här: