Jag var slut när ni hitta mig, i gbg-regn.

Kategori: Saker man ser.


I torsdags tog jag ett öresundståg till Göteborg och mötte upp mina finaste västkust-tjejer och såg på Oskar Linnros, gick rundor i staden och drack vin på en liten liten uteservering,

Jag var glad och blev lite rödvinstrött, och efter denna bilden såg vi dels teddybears sthlm i ett otroligt kaskad utav ösregn men det var fantastiskt ändå och sedan gick vi i samlad skara till världskultursmuseet där JJ skulle spela klubb. Men det var sju mil lång kö och precis när vi nästan var näst på tur kom polisen och sa att det var fullsatt så vi tog en stor taxi och åkte hemåt till kortedala mer dygnsura än vi någonsin varit i våra liv.

Fredagen kom och med våra kläder på tork och med blöta converse på fötterna tog vi oss till festivalområdet och hinkade i oss frukost innan Jens Lekman my love. Det blev femtiofemkronorsfrulle på Ester´s café mitt emot.

Sen var det festival!!


Efter Jens och lite Paul Weller och lite sandra beijer-spaning i öltältet drog vi och såg Local Natives.
Jag blev kär i gitarristen till vänster.

Mellan konsertena och öltälten stod vi ofta i toakö,

Sen såg vi M.I.A. och det var hur pepp somhelst! En show utan dess like, jag bara tittade och tittade under hela konserten. Linnéa fick krama henne när hon gick ut mot publiken. Jag har inga fler ord. Man måste ha varit där för att förstå.

så sjukt coolt.

På lördagen såg vi The Drums, Mumford and sons (som var sjukt charmiga och bra!), girls, radio dept, Henrik Berggren och Anna Ternheim sjöng Shoreline tillsammans,  pavement, och sedan var det dags för Håkan som var...bortom denna jord. Första skivan från början till slut och en specialskriven låt.
Jag minns inte ens alla låtar. Under Atombomb var jag nästan i trans så bra det var. Konfettiregnet var det vackraste på hela kvällen om man inte räknar med Håkan i sina lockar, djupblå ögon och sjömanskostym. Men det gör man ju.

Efter gick vi till världskulturmuseet igen för tredje natten i rad, lyssnade på dålig musik, tog långa danspauser på terassen och när vi väl bestämde oss för att åka hem så missade vi sista spårvagnen. Men då gick vi runt i göteborg, åt mjukglass med pommes på burger king och spelade kort till tidig morgon. Bästa kvällen på hela veckan tror jag visst. Sedan blev det söndag och vi åkte hemit å gbg-regn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: