The Black Balloon.

Kategori: Saker man ser.


Igår såg jag om en film är så fruktansvärt bra. Första gången jag såg den var i somras med mina allra bästa och vi satt alla tre med tårar i ögonen i slutet av filmen. The Black Balloon heter den, är filmad i Australien och kom ut 2008. Den handlar om Thomas, en femtonårig kille (för övrigt bedårande söt och påminner mig om min omotiverade svaghet för fulsnygga blonda pojkar) som flyttar till en ny stad med sin familj och autistiske/ADD storebror. Pappan i familjen jobbar inom militären och tar alla sina råd från en fluffig nallebjörn vid namn Rex. Mamman är spelad av Toni Colette, är höggravid och håller familjen samman. Thomas vill ingenting mer än att hans bror ska bli normal och vägrar inse faktumet att han aldrig kommer bli det. En i mina ögon världens vackraste kvinnor Gemma Ward är också med, och spelar en rätt övertygande femtonårig simmerska. Se Den. Nu.

Kommentarer

  • Victor säger:

    Ja, den låter ju intressant, men mest för att Gemma är med, vore kul och se hur hon agerar. Hon är en stor inspirationskälla.

    2010-01-19 | 16:26:25
  • melissa säger:

    erkänn nu! jag har bästa filmsmaken! : )

    2010-01-19 | 18:09:48
  • pamela säger:

    victor: bra! du får återkomma med dina åsikter om filmen!

    melissa:jag bugar och bockar för din filmsmak. men det är ju du som jobbar på söders hetaste videobutik, inte jag. ;)

    2010-01-20 | 02:02:10
    Bloggadress: http://pamcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: