Samma nätter väntar alla, utan dig är alla kalla, del 1.

Kategori: Weekend Wars.

När jag höll på att välja ut foton på fujifilms hemsida för att framkalla, insåg jag hur fantastiskt mycket roligt jag har varit med om den senaste tiden. Det är lätt att glömma fantastiska övernattningar i alla fina städer jag besöker när det enda man ser framför sig är ännu en iskall månad och sittmärken i hemmasoffan. Så jag tänkte göra en liten påminnelse, ni har säkert minst lika fina minnen själva också, förstås.
2008;


Min och Citronmelissens första resa bar av till Jens Lekmankonserten på Vega i februari,
vi hade känt varandra i drygt ett halvår och båda var lika fascinerade av Jensan. (och fortfarande är!)

Mars och det var dags för londonresa med familjen + steffi, vi bodde på ett litet pittoreiskt vandrarhem i norra london, drack baccardi breezers coconut (som vi för övrigt inte hittat på någon annanstans än london!) i vårat rum på kvällarna, gick på museeum och blev förälskade i primark på dagarna. Fin vecka.

Sen hann jag knappt komma hem förrän mina stockholmare kom på besök och jag hakade på en köpenhamnsresa till, drack varm choklad i nyhavn och esteban fick måsskit i håret. Episk resa.


Och såklart fick jag en direkt, oemotståndlig mersmak för de där nollåttorna,
så månaden därpå, i aprilsolen tog jag o min trogna bundskamrat första bästa lågprisflyg till huvudstaden för att bo i haninge hos nina virrpanna och äta en diet som nästan uteslutande bestod av mcdonalds och fikor.


Jag höll mig hemma i kanske två dryga månader efter den resan men sedan var det studentveckor och då är det väldigt lätt att man somnar på en madrass i johannas sovrum i en skånsk småstad.


Vi höll ut en knapp vecka
innan två bilar och en kommunalbuss färdade oss till smygehuk och sveriges sydligaste hus, där vi spenderade en helg i midsommar med att köra fyrhjuling, rida islandshästar och sova i väldigt kalla, väldigt blåsiga tält på parkeringsplatsen.


fast justja, innan dess var det maj, jag slutade min utbildning och bjöd alla mina pojkar och mina få fina flickor för en grillfest i min sommarstuga där vi sjöng lägereldssånger till midnatt och åt frukost dagen därpå i solskenet.


Jag tog tåget till Älmhult med steffi för att besöka systrarna Hellqvist och dagen därpå åkte jag buss med melissen till metropolen Växjö. Fin och lugn sommardag.


Det blev juli, vi allierade oss med anders och jonis och körde en mycket blå bil många timmar upp till Strängnäs och blev en liten familj med gemensamma frukostar på vardrarhemmet för en helg. Och lunchbundisar.


Dagarna efteråt åkte vi ut till Ekerö och bodde med Beaälskling och badade i ett midnattsvarmt mälaren.


Augusti kom och Esteban ringde en vardagsmorgon och frågade om jag ville hänka till HBG.
Såklart sa jag, tog endast med min plånbok och upplevde den första av många spontanövernattningar hos mina juggs i staden.


"Kom så tar vi tåget till Dösjebro!", sa timothy och benji på tiden då de inte heller hade körkort. JA sa jag, och upplevde en kväll med poolvatten och elektriska spel och prat. Sov på en blommdoftande dubbelmadrass i vardagsrummet själv och var nöjd.


Det blev en höst som bestod av endast HBG-resor och de har vi ju redan sett bilder ifrån, men en vecka kom stockholmarna tillbaka till södern och vi tog ännu en tur till köpenhamn, i höstkylan. Men lika magiskt ändå.


Året 2008 avslutades med en decemberhelg i Köpenhamn med melissa, ungefär precis som den hade börjat. Vi såg lykke li live på vega, drack tjugofemkronorsvin, gick vesterbrogade fram och pratade med drömska ögon mot dryga danska poppojkar (eller det var nog mest bara jag!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: