This spring has been the weirdest one this far,

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.


Vet ni vad, kära vänner?

Idag vaknade jag tidigt, cyklade till körskolan, lärde mig starta i backe och samtidigt berättade min körlärare Micke att det var 13 grader ute. Sedan promenerade jag runt staden i timmar med Joel, pratade om Australien och drack isté vid kanalen. Sedan cyklade jag hemåt i eftermiddagen, kände solen värma mina armar, behövde inte vantar, såg hur pildammsparken långsamt tinade upp, snön smälte och isen försvann från sjön. Jag log så stort för mig själv, kände ett enormt lyckorus genom kroppen, tänkte på allt roligt som kommer hända snartsnart, och bestämde där och då;
Nu är det baske mig vår!


Och ni vet vad som händer då va!
vi säger alla med lika ironisk röst som Krunegårdbaby; Det är vår i paris och man äter isglass och puuusssas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: