Barbarella, intergalactic spacegirl from earth.

Kategori: Dress up in you.


Svaret på vem jag var på superhjältefesten tidigare var inte alls enkelt.

Faktumet är att om jag inte hittat henne via wikipedia hade jag fortfarande inte känt till damen i fråga.
Hon heter Barbarella. Från en 60-talsfilm och påhittad av en fransk serietecknare. Jag såg nån trailer på filmen i fråga på youtube och det verkade ju vara en riktig kalkonrulle. Men hon är ju snygg och att göra en rustning i overheadplast var ju en kul utmaning, så jag gick in för det.

Även om folket på festen kallade mig Plastic-woman och undrade vem i hela friden jag skulle föreställa. En timme in på festen slet jag av mig rustningen och dansade loss. Det är inte värt att vara fashion när man kan ha kul.


Tagen hemma hos steffi strax innan vi drog iväg till festen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: