och jag var sjutton år, sjutton år i staden där jag växte upp;

Kategori: Dress up in you.


Ikväll ska jag se Billie The Vision and the Dancers för hundrafemtio gången typ, och sedan ska jag och resten av malmös befolkning se denna damen, ms 2011, Maggio uppträda inför ett säkerligen fullsmockat stortorg. Jag kommer nog att nöja mig med att stå långt bak, med en fatöl i handen och sjunga med i mitt soundtrack för vårterminen 11.

När första singeln släpptes sjöng vi den hela påskhelgen igenom med alla mina tjejer och jag kände just då smärtsamt igen mig i orden ja jag vet att hon är söt men håll tillbaka för jag har trillat dit jag har fallit jag har vaknat, men ibland faller man utan att någon tar emot en och då får man istället skriva Finns det en, finns det flera i sin kalender fem veckor framöver. Det blev maj och jag cyklade med orden men jag glömmer aldrig bort vad du gjort. Minnas nyår som både var katastrof och samtidigt fantastiskt fin, precis som mitt hjärta blöder, jag dansar men känner ingenting alls, allt går för fort, dom andra drog, andas andas men det är för varmt. Komma tillbaks till nutiden och i stunder av svaghet tänka snälla bli min igen, snälla ge mig två sekunder innan du ger upp, letar efter nåt att säga som kan ändra allt, något mer än det är redan sagt. Sen blev det juli och revanschen i orden visst du kan rycka på axlarna spela ball och fast du tycker du lyckas vet jag i alla fall. Så var det med det. Avrundar detta läsåret med en konsert en söndagskväll i augusti klockan 22. Kommer bli hur bra somhelst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: