2011, but I, I knew you well.

Kategori: Weekend Wars.

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Steffi min syster gifte sig med sin pojkvän sedan fyra. år. tillbaka. Jag höll ett tal och grät, allt var fantastiskt fint, och så dansade vi som bara en bravo-släkt kan göra.

2. Att vi avslutade Sturegatan 3 C-tiden med en storslagen helg som varade från torsdag-måndag. Att grilla på deras innergård med alla kompisar är ett av mina bästa minnen i år.

3. Att Sanne och Kim blev mina vänner är mitt bästa fynd detta året utan tvekan.

4. Att jag gjorde min lilla world tour och levde i en packväska i 3 veckor och började lära mig hur det är att klara sig själv på riktigt.

5. Att när allt var bajs så beslutade jag mig för att nu banne mig ska jag göra allt för att 2012 ska bli början på något nytt. Och faktiskt gjorde saker för att förändra det. Som att boka distanskurser, köpa en flygbiljett långt bort och börja spana på lägenheter i mina drömmars stad.

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. När vintern aldrig tog slut och jag jobbade skiten ur mig samtidigt som allt var sämst.
2. Att jag lärde mig att det inte finns något som någonsin kommer heta rätt tid, rätt plats.
3. Alla vänner jag förlorade för att de gått för att leva sina nya liv.
4. Alla resor jag inte kunnat göra pga av skolan.
5. Att min mormor fick en hjärtattack och att mitt figurativa hjärta kollapsade lite.

Vad har du lärt dig i år?

Att våga inte alltid innebär att säga det du tänker helatiden, att allt du gör får konsekvenser, att äktenskap förändrar folk men det är menat så, att vill jag ha någonting gjort får jag göra det själv, att jag inte kan rädda pojkar som inte kan rädda sig själva, att ett skratt på 15 min med din bästa vän åt något otroligt trivialt kan läka alla brustna hjärtan någonsin, att även fast jag är en bra människokännare slutar aldrig folk förvåna mig, att the end of the world is bigger than love, att det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp samt att jag har varit kär men där jag är finns inget hjärta att ge bort. och att det är okej.

Blev året som du har tänkt dig?
Inga år blir någonsin som jag har tänkt mig. 2011 var okej men jag ser alltid fram emot nästa år mer!

Vilka kläder har du använt mest?

Förmodligen min svarta tjocktröja och min blommiga skjortklänning!

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Mina favoritlåtar 2011 var:
Blood Bank - Bon Iver

Star A War - The National
Kärlek vid sista ögonkastet - Maskinen
Veronica Maggio – Välkommen in
Dream a little dream of me - My Morning Jacket

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Sjukt mycket serier. Community, Project Runway, HIMYM, South Park, Gossip Girl, American Dad, Big Bang Theory.. Nu senast har jag fallit stenhårt för Saturday Night Live. (och Andy Samberg, såklart. <3)

Vilka människor har du hängt mest med år?

Kim, Sanne, Esteban, Bea, Andy, Timothy och Filip tror jag.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
The wunderbara Mesán-systrarna, och sen kim och sanne mer på djupet än innan. Och många fler.

Vad är det vackraste du fått i år?
Alltså, förutom beas fantastiska bukett, kims kärleksté och allt annat fint handgjort jag fått så är min tyllis finast. :')

Vad är det bästa du har läst?
Orkade inte läsa mer än kurslitteraturen, så jag får väl säga en bok där om grafisk kommunikation som faktiskt var riktigt riktigt bra!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Reste runt tre veckor i sträck, flög på kompisresa till spanien, bokade en långresa och blev hjärtekrossad av flera olika anledningar ungefär samtidigt. justja. och så var jag brudtärna också.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nä, men snart!

Vad var din största framgång 2011?

Att jag inte lät något eller någon krossa mig helt utan bara fortsatte. Att jag började lära mig att klara mig själv och allt vad det innebär.

Bästa köpet?

Mina platådojjor från h&m som jag använt varje dag sen jag köpte dem!!

Vad spenderade du mest pengar på?
Äta ute & resor. FETT. VÄRT. SÅKLART.

Vad önskar du att du gjort mer?
Rest mer. Testat mer grejer och pratat med mer folk. men på det hela, inte så mycket annat.

Favoritvideo i år?

den kommer snart! tihi.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var i Karlshamn, vaknade på en luftmadrass med Sanne brevid mig som sa att hon hade klappat på mig under natten för att jag hade haft mardrömmar. Åt kebabpizza till frukost, tappade bort min mobil, fick choklad av esteban som tröst, gick promenader med Sanne, hade ångest över mobilen, åt lite mer kebabpizza, men sedan slutade allt med att tre av pojkarna körde ända till Mörrum för att fixa nycklar till lägenheten där jag glömt mobilen och sedan hittade vi den i en skåplucka och jag blev så glad att jag studsade hela vägen till bilen. Sen åkte vi hem och jag blev överfallen av min familjs pussar.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Korta högmidjade kjolar, kängor och svart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: