I like knowing what is going on inside your head.

Kategori: Saker man ser.



Igår kväll såg jag Love and other Drugs med Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway. Även om filmen var lite för mycket snusk för min del var storyn väldigt bra. Jag hade förväntat mig en lättsam, förutsägbar komedi som inte tog längre än vanliga high-school-komedier (som är min skamliga favoritgenre) men denna tog mycket mer på djupet. Anne spelar en parkinsonsjuk 26-åring men som inte är ett dugg svag i sin personlighet, till skillnad från exempelvis Mandy Moores karaktär i A walk to remember. Detta är helt enkelt en historia om boy meets girl, med den stora skillnaden av att den handlar om att bli kär i någon med en allvarlig sjukdom. Jag tyckte den var fin, även om den inte hamnar på min topp 10 av bästa filmer ever. Se den en kväll när ni är sugna på en fin film som varken får en att gråta men som inte heller lämnar en helt oberörd.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: