She asked for my address and I had to say hey sorry I'm homeless;

Kategori: Tinnitus i Hjärtat.

• Day 07 - a song that reminds you of a certain event
jag tog den här låten av 3 anledningar;
1. jag har idétorka
2. Nina ringde mig häromdagen för första gången på ett år så jag blev nostagisk
3. Markus Krunegård ?!?!!?!


När jag var nitton år blev jag blixtförälskad i en poplugg och ungefär samtidigt ADHD-ade nina in sig i mitt liv så jag och melissen hade inget annat bot än att boka flygbiljetter till bromma flygplats, vandra götgatan upp och ner, fotografera från katarinahissen och sova i pippi-långstrump-hus. Vid samma tid hade jag fått låna hennes Laakso-skivor som jag knarkade sönder. Vi sjöng på västerbron 24/7, popluggen lovade att ta mig dit någon dag (han har fortfarande inte gjort det!) och till sist fick jag o nina och melissa damp på varandras oförmåga att sluta sjunga på låten i fråga. Så kort sagt, för mig kommer Västerbron alltid vara stockholm våren 2008. Min första crush på staden och på stockholmarna och på Markus Krunegård i fråga var ett faktum.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: