kan inte tänka jag står bara här och ler;

Kategori: Weekend Wars.

Idag sitter jag i skolan när ni läser det här men förra måndagen var något som det här;jag vaknade upp i det Engströmska hemmet där Linnéa redan hade gått till jobbet. Så jag svängde på mig min favoritklänning från Blanco och snörade på mig mina turkosa converse för att ta tunnelbanan till söder!
Där jag efter att ha pratat med Sanne i telefon om helgens bravader mötte upp pojkarna. Andy såg ut som en bumbibjörn.
bea var lite kluven men fantastiskt snygg.
Så satt vi i solen på strings uteservering och åt våra varma frukostmackor.
och efter att ha misslyckats med att hitta Urban Delis café (jag är inte så söder som jag tror) så hamnade vi solidariskt nog på skåningen. Som för övrigt har världens godaste smoothie!
utanför hittade vi esteban och andys kärleksbarn.
Sedan gav vi upp för värmen och lade oss ner vid nytorgets gräsmattor.
man oh man he's my best friend I scream it to the nothingless.
lite livet på en pinne eller vad de säger. Vi bara tittade upp mot molnen, försökte se något annat än får och sockervadd men det var ganska lönlöst. Blev väl en och en annan säl också.
Sedan började det bli dags att lämna tillbaka varandras accessoarer och börja tänka på refrängen.
vi väntade in Linus som försökte irra sig till söder från andra sidan stan.
bjornelefantdans
Andy dansade för oss på äkta björnelefant-vis.

vi köpte pizza från Ciao ciao för att stilla eftermiddagshungern.
och efter att ha tummat med två av mina bästa att vi ska se fleet foxes i november och lite trottoardans och lite avsked så tog vi Andys mammas bil tillbaks till helsingborg och ytterligare en tågresa till var vi hemma. Men malmö känns aldrig detsamma igen. Den finaste måndagen på länge, länge.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: