I found a place to rest my head (and the arms of the ocean deliver me);

Kategori: Weekend Wars.

För en månad sedan landade jag på dansk mark och tog mig brunbränd och jetlaggad hemåt. Sen dess har detta hänt:

Så fort jag fick tag på en frisörtid skyndade jag mig till salongen och klippte av kanske en decimeter hår, om inte mer. Kom ut med en lång vårpage och världens bredaste leende.

I malmö hade det blivit vår under min frånvaro så jag promenerande hela vägen hem med min nya frisyr.
Kim kom hem till mig dagen efteråt och stannade under veckan. Vi hann prata igenom vintern, äta världens godaste sallad på salads and smoothies, dricka vin och äta ben and jerrys, växla presenter och kramas oerhört hårt. Det är jobbigt att vara ifrån varandra så länge!
Spelade mycket drawesome med mina kompisar, när jag fick ordet tequila mot Sanne tänkte jag att detta måste hon ju kunna. och yes, hon gissade det så fort jag ritat den röda hatten ;)
Mina naglar var målade i glitterfärger!
Gick på ikea med min kära moder. Som är sjukt snygg och ser fett ung ut för sin ålder.
Jag gjorde en dipdye med hjälp av Steffi och en smörig latinospellista på spotify. Fett nöjd.
mycket sånthär.

Åkte till göteborg på planeringshelg med Philip och Sanne, men mest satt vi och gjorde annat, träffade sköna kompisar och goa gubbar, åt söndagsfrukost på le pain francais och gick promenader i solskenet.
Marimekko skulle öppna i GBG och hade fina skyltfönster.
Försökte mig på att vara aussie-onyttig så jag gjorde en baconroll och kall choklad. Men jag måste inse att jag inte gillar stekt ägg.
provade brudtärneklänningar in i absurdum.
Spelade biljard och hade helkväll med alla mina pojkar! Fantastiskt kul.
vaknat upp till tyllkjolshimlen varenda dag.

Försökte mig på att göra egna iphonebakgrunder med fina citat.

älskade malmö...

Frukost med min älskade mormor...
Behövde komma bort från Malmö i några dagar och hälsa på Blekinges finest! Så en tågresa senare var jag i staden.
Kim hade precis fyllt tjugo så hon gjorde sin första runda på systemet och kom ut med en vodka! Vi firade att vi alla var tillsammans igen och att vi nu alla är 20+ med piggelindrinkar!
mkt goda.
Resten av dagarna spenderades i dubbelsängen och djupa samtal och mindre djupa samtal, greys anatomy och matlagning.
Innan jag begav mig tillbaks till södern gjorde jag american pancakes till dem!
Skyndade genom södra sverige för att hinna fram till Farfar på fredagsmiddag samt några pinnar whiskey. Fint!
Mina första tretti dagar hemma avslutades i Ovesholm med nördarna. Fint liv, fin månad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: