the heartlines in your hand:

Kategori: Saker man ser.

Linnéa utmanade mig! Jag kommer inte föra det vidare iom att jag inte har så många läsare, haha. men är väldigt pepp!

1. Vilken var din första skiva?

När jag var sju år fick jag min första cd-spelare och den enda skiva som fanns var en gammal 80-talsblandning min pappa ägde. En dag kom han hem med Hansons Middle of Nowhere och jag kan fortfarande, 16 år senare, varenda låt utantill på den skivan.
2. När du var liten, vad ville du då bli när du blev stor?
Jag ville bli journalist. Jag gjorde egna tidningar stup i kvarten och vissa såldes till och med i min skola. Annars ville jag bli radiopratare, konstnär, sångerska, programledare och filmredigerare. Precis som nu med andra ord.
3. Om du bara fick äta en rätt till middag i resten av ditt liv, vilken skulle du välja?
Oj va svårt. Pasta i alla dess former. om jag ska vara nyttig; tom ka gai. sjukt gott.
4. Vilket är ditt favorit bio-snacks?
Karamelliserade popcorn måste ju nog vara det ultimata.
5. Vilket är ditt bästa museum?
moderna museet i stockholm! Jag var på andy warhol-utställning där en gång och det var fantastiskt.
6. Vilken av Astrid Lindgrens karaktärer kan du mest identifiera dig med?
Jag har alltid gillat pippi bäst. Jag är också stökig, kaxig och ofta känns det som jag har en kappsäck med pengar bara ifall det skulle dyka upp något roligt att göra.

7. Vilka länder har du besökt?
oh jösses. dannmark, finland, england, spanien, portugal, chile, australien, thailand, tyskland.
8. Vilka tidningar brukar du läsa?
Sofis mode, chic (trots mitt brinnande hat till charlotta flinkenberg)... läser inte så mycket tidningar numer.
9. Om du bara fick pryda väggarna med verk från en konstnär, vilken skulle du ta?
Inte för att vara den men jag tror jag hade kunnat pryda varenda vägg med min kompis Krissies alster.
10. Vilken film tror du att du har sett flest gånger i ditt liv?
Den lilla sjöjungfrun skulle jag tipsa på. Eller Playing by heart. Det är de två jag kan se om och om och om och om och om igen.
11. Vad är det bästa med den staden/orten där du bor nu?
Det bästa är att min familj är här och en hel hög sköna människor. Plus billig kebab och gångavstånd till släkten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: