ther'es another hill ahead;

Kategori:

år 2012´s bästa;

resa;
Går inte att välja. delad förstaplats med thailands magiska paradisland,
Australiens vänliga befolkning och gastkramande städer och Paris bohemromantism som fick mig på fall.
 
Thailand, Australien och Paris.
 
köp; tågbiljetter till karlshamn, göteborg och stockholm. Med andra ord, köp som har låtit mig hänga med de allra bästa och leva lite liv så att säga.


godaste matupptäckt; Australiensk frukost (pocherade ägg, bacon, halloumi, ricottaost osv osv) & thaimat. Dör så gott.


utgång/fest; Många fina fester även om 2012 i stort sett varit ett mycket lugnare år på den fronten. Den kvällen jag minns som roligast var tvillingarnas partyhelg i somras. två dagar av dans, lekar och hemmagjorda groggar med 50 av våra närmaste vänner. himla bra. och lite brottning. höhö.

soundtrack; åh det var så mycket Ansiktet att vi till och med gjorde en cover på Äckligt till beas bröllop. annars var maskinens framgång och efterfrågan soundtracket till mitt liv. Förutom det var jag besatt av Florence + the machine och Jens Lekman, i vanlig ordning.

klädesplagg; mycket shorts pga av oändligt mycket sommartider, vippiga svarta kjolar och allt för korta klänningar. ett år helt i min stil, med andra ord!
Girls är stiliga.


frisyr; efter långsemestern var det enda rätta att klippa page. en stil jag behållit ända fram till nu, slutet av december. till det tillade jag dipdye-toppar i guldblont. Värt.

läslektyr: Läste om History of Love och fick tårar i ögonen på en strand i thailand. Sjukt fin.

konsert;
När jag sket i allt, dansade hippie-aktigt och sjöng med i varenda ord på Florence + the machine på WOW.

alkohol/dryck; Iskall Chang i thai, sapphos sangria i aussie, rödvin i paris och vanlig hederlig öl & whisky hemma i sverige!

glass; lidls cookie dough-glass för 24:90 klådde ben and jerrys alla gånger. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: