jag sitter här och luktar gott i händelsernas centrum;

Kategori: Weekend Wars.


Hej från Glebe´s bibliotek med gratis wifi! När man pluggar utomlands genom internetbaserade plattformer får man gå till väga på alla möjliga sätt. Efter två veckor på det franska fikets övervåning tröttnade jag på överpriserade halvljumna frukostar och förflyttade mig närmare lägenheten och upptäckte ett italienskt fik, glebes helt och hållet fantastiska biblioteksträdgård och en fruktansvärt äcklig meatpie som Josef tvingade mig att prova.

Solen skiner i Sydney igen och jag funderar på vilka äventyr jag ska bege mig på innan jag flyger hem till sverige om sexton dagar. Ikväll ska Josef ta oss ut på den bästa laxsa i stada (chinatown) och imorgon ska jag på bondi's möte och Micky´s med tina och bondigänget! Nåväl, det var allt för denna gången, nu säger jag och världens bästa tischa jag fick av Caroline adjö, måste hem och byta om trots att jag helst av allt aldrig hade tagit av mig detta plagget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: