home is wherever i'm with you

Kategori:

I helgen ska jag åka hem. hem till de skånska slätterna jag sedan länge tröttnat på men nu behöver se en glimt av igen. Jag planerar att göra följande;
göra ståtliga helgfrukostar med skånskt surdegsknäcke och mammas müsli.
ha kvalitetstid med världens bästa mamma som jag inte sett på månader! okej, två månader. i latinomått; evigheten.
gå på alla torg med kullersten och titta på folk.
hänga på världens bästa möllevångstorget, dricka en billig hoegaarden-öl i jätteglas, snacka skit med mina killkompisar och glädjas över att priset för att dansa i malmö är en sjättedel så dyrt som i stockholm.
luncha med min favoritmormor och svara på hennes frågor om männen i mitt liv.
dricka malmös bästa cappuchino på kaffebaren med två generationer bravo-kvinnor.
gå på danska gator igen, det var verkligen alldeles, alldeles för länge sedan.
 
och äta kebab som den är menad att ätas. flottig, fantastisk, med mild sås i ett hjärta och på campus pizzeria. drömmen i matformat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: