and i'm already missing the summer;

Kategori: Weekend Wars.

Sommaren 2012´s bästa;

resa;
Den där veckan i augusti som jag gjorde paris och göteborg. Sacre Cour, vinhäng i parker, way out west, takfester och allt det där som man kommer minnas hela livet. Mest av allt kommer jag minnas; höra Hallelujah spelas när jag ser ut över paris i skymmningen och får gåshud och allt känns just då och allt är precis som det ska vara. Att ha druckit rödvin direkt ur flaskan, baguetter utan smör och skratta och ta tag i tinas hand och springa i nerförsbacke i parken och skratta hysteriskt. och sist men inte minst, florence and the machine live på WOW. så himla episkt.
köp; Min fågelklänning som både följde med på långa jobbpass, spelade brännboll, fick brottas och som sanne vägrade låta mig knäppa översta knappen på.



godaste matupptäckt; Sanne lärde mig laga morotsstavar med fetaost i ugnen, ett recept jag numera tagit patent på, så himla gott.


utgång/fest; Tvillingarna anordnade festhelg i slutet på juni, alla var där, allting var bäst. Vi spelade brännboll, några spelade vattenvolley och jag satt mest och skrattade och kramades. Allt var liksom sådär sommaridylliskt.

soundtrack; Blev mer besatt än någonsin av Florence + the machine. speciellt den här låten.

klädesplagg; Förut nämda fågelklänning, min svarta vippklänning jag köpte i aussie, mina jeanshorts jag fyndade för 50 spänn och typ, sov i.

frisyr; Urväxt page med blond dipdye var det enda rätta.

läslektyr: Chic och bibeln, typ.

konsert; Florence, åh florence. Jag var överlycklig, vevade armarna runt i luften och sjöng med i varenda vers.


alkohol/dryck; Öl tror jag. Rödvin i paris, öl på festivaler. Mammas jordgubbsvin är också alltid en hit.

glass;Västra hamnens biscottiglass är fortfarande bäst någonsin. Speciellt i sällskap med världens bästa mamma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: