some things lasts a lifetime;på

Kategori:

förra måndagen började med att vi gick affärstjänst kring liljeholmen, och sen, istället för att äta lunch nånstans så gick jag raka vägen till stan, rakt in i affären och köpte skorna jag har trånat efter i flera år. Jag resonerade som så att om jag ska nu stå upp så himla mycket i vår pga tjänst och jobb, så kan jag göra det både med stil och supermjuka sulor. världens bästa köp så fort skoskaven försvinner.
sedan snabbspolades dagarna fram till torsdag kväll då bea och jag köpte cava, sushi, jordgubbar, choklad och färdlektyr i multum och satte oss på ett tåg söderut. hashtag bra beslut indeed.
jag tog henne till alla mina favoritställen. bland annat den vinnande kombon morotstårta plus cappuchino i den skånska vårsolen.
och ja, vi cyklade såklart, överallt. hon var glad men luggen blev fluffig, sa hon. finis.
vi mötte upp lille timpan och tog en eftermiddagsöl på möllan. så himla värt så himla många gånger om.
sen, efter lite middag och vin hos mina föräldrar, drog vi till benji. som vi alltid gjorde när vi var sjutton. och jag var så himla lycklig för jag fick umgås med alla mina skånefavoriter. plus några stockholmsfavoriter. och de mobbade mig för mitt hål i tån i strumpbyxan. men ni vet. sånna genuina människor. vänner genom livet. älskade människor.
i lördags behövde jag se hav hav hav så jag tog bea till kallbadshuset.
 
sen var vi helt plötsligt ett helt himla gäng och tog tåget över till köpenhamn.
 
 
jag och emma hade esteban på varsitt knä. det var helt hysteriskt tungt och roligt.
efter en tequilashot på en irlänsk pub, och efter att ha vallat sjutton pers runt köpenhamn samt dansat på gatan med en reggaeman, då hamnar vi i ködtbyen och får bort utomhus (!!!!) på världens godaste italienska pizzaställe. personalen var drygast på jordklotet men maten var magisk!!! alltså att bara få sitta med sina kompisar, i köpenhamn, vara ledig, dricka vin och äta stenugnsbakad surdegspizza? förstår ni? och att det är utomhus och att det är varmt? jag var på nåt himla moln hela dagen.
sen gick vi vidare in i kötbyen, som då är ett helt gammalt område av köttfabriker som gjorts om till klubbar och resturanger i det allra hipstrigaste av manér. stormtrivdes. vi satt i alla fall i samlad trupp och drack old fashioned, whisky sour och jättegoda äppeldrinkar. OCH så fick jag hänga med dessa töntar. som jag älskar så mycket jag jag ibland borde gå i sönder. och träffar alldeles för sällan men det är alltid samma sak. alltid exakt samma som om vi fortfarande var sjutton, satt på burger king eller gick på dålig bio. <3
 
Efter detta sprang vi runt köpenhamn men hittade slutligen en klubb som bara spelade 90-tals r&b!!! alltså jag dog. vi dog. tequilan kostade 35 spänn. vi stannade till fyra och jag ville aldrig åka hem.
 
bea och jag i solen <3
 
världens bästa helg!!!!!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: