barcelona, barcelona, barcelona.

Kategori:

vi landade på måndag eftermiddag och tog oss ganska snabbt till den första baren som hade cava och pinxos för 1 €. <3 kärlek vid första ögonkastet.
på tisdagen hade tjejerna rullat in och vi tog oss till stranden. fina hus överallt.
och på kvällen skulle vi ut o äta och jag förundrades över hur snygga kompisar jag har!
och framför allt, hur roliga de är! vi satte oss på en liten tapasresturang eftersom Xampanget var stängt. men vi fick en gullig hipsterservitör och fick dricka god cava samt gudomliga tapasrätter så det var rätt ok.
varje morgon vaknade vi av oss själva, gick ner o köpte bröd, och satte oss på balkongen och läste.
på onsdagen gick vi på upptäcksfärd på Montjuic-berget. Älskar det där himla berget. fullkomligt underbart.
och på kvällen var det fest igen så det var bara att anta 20-tals-stassen och dansa ut!
vi hittade till 4 gats på torsdagen!!! jag som läste Vindens Skugga blev helt överlycklig.
och så hängde vi på matmarknaden vid Ramblas som också var Beyond magisk, trots alla turister.
i Vindens Skugga läste jag årets citat. älskar det så mycket.
ibland gick vi vilse. eller ganska ofta.
men på fredagskvällen träffade vi Natán och han tog oss till det mest magiska jag sett. en tjugotalsbar som varit intakt sedan dess. allt är precis som det var då. dimmiga speglar, taket som flagna och alla detaljer. Dog. tänk att vi satt här på småtimmarna i ett sommarvarmt barcelona.
på lördagen blev vi bjudna till N's del av stan och hängde i delikatessbutiker, åt lunch och sen gick vi till stranden.
och detta är fredagens outfit. jag har köpt nya skor och jag älskar dem <3
på lördagskvällen fick vi hänka till festes de sants och dansa utomhus hela natten. jag fick låna irenas magtröja med neddragna ärmar och kände mig som en riktig latinska. helt underbart.
med denna bilden sa jag adjö till barcelona och sommarens bästa vecka.
på söndagen firade jag två år i stockholm och tjejerna firade 2 år som pionjärer. vi avslutade resan med ett besök på samma hak vi hittade första kvällen, och drack cava, åt pinchos och sa hejdå till personalen.
 
världens bästa resa!!! <3<3<3<3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: