you made a slow disaster out of me;

Kategori:

I början på sommaren, när frosten slutat återlivas varje natt och när jag för första gången i år svettades i min vinterkappa och kom hem, satte på mig en orange linnekjol och stack benen utanför ett fönster i huddinge, då började jag skriva ner fina stunder på min mobil. nu, i mitten på september förklarade jag sommaren avslutad och det med nästan 50 stycken extra fina stunder inskrivna i anteckningar.
Tänkte dela med mig av några väl utvalda stunder då allt, både i hjärtat, maggropen och i tårna kändes lite mer.
 
- Spela kubb på steffis innergård mitt i natten och hitta massa videokasetter mitt på gräsmattan?
 


-dricka cava vid riddarholmen med bea, inviga sommaren, skratta åt båtförare och ha hela himla stockholm som utsikt, det är kanske tisdag, jag har slutat jobbet för dagen och livet står framför våra fötter.

 

 

 


-Skriksjunga maggio i bikten med bea, det är trädgården en torsdag och allt är fantastiskt på en och samma gång.

 

´

 

-Rulla hamburgare på bygget iklädd skyddsväst och hjälm

 


-Dansa till maskinen i bilen på väg till sannes bröllopsfest


-Sjunga min fader gud och vän med 10 000 familjemedlemmar högt uppe i näsblodssektionerna

 

 

-Havet, sanden, solen och allt, allt under himlen.

-Sjunga Graceless på balkongen med toffe och gitarren och klockan är elva men det är hur varmt somhelst

 

-Gå över gatan nybadad, nydushad och i ny klänning i julivinden.

-Plocka vilda hallon i blentarp och lägga dem i klänningsfickan

 


-Flytta in i en ny tom lägenhet för femte gången och så kommer bea med cava och gör hela livet bättre

 

 

-Dansa till funky music som engelskmännen spelar på hlem-scenen och svetten rinner och peppen bara växer och växer

-Spendera hela dagen i en solstol, med fötterna i vattnet, champagne i glaset och killar överallt

 

 

-Dricka bubbel och äta sallad med adelengs och sedan kasta sig i vattnet, simma runt och se solnedgången över söder.

 

 


-Åka till arlanda och dö lite över faktumet att jag Äntligen ska till barca och fnissa mig igenom hela flygplatsen

-Sitta på en resturang i barcelona, klockan 23, äta tapas, prata om livet och sjunga the botten is nådd med mina tjejer

 


-Läsa vindens skugga, uppslukas helt av barcelona och befinna sig på en absinthbar från 20-talet på småtimmarna. Känna alla historier det flagnande taket och de dimmiga speglarna berättar.

 

-Stå på gatufestival, dansa till spanska låtar och sjunga med medan svetten rinner och ha alla vänner runt armarna

-Fira två år i stockholm med cava på balkongen i spanien och då ropar tanten i huset mitt emot vad det är vi firar. -livet! Svarar jag. Hon tar fram en öl och viftar Skål! Till oss.

-På plow your mind, simon harris spelar Latch på piano, det låter fantastiskt och alla jag älskar är under samma ladugårdstak

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: