det finns inga ord för dig på det här språket.

Kategori: Hjärtekross.


Jag var ju tvungen att ta efter Jennifer, och lista mina 5 snyggaste kändiscrushar.

1. Chuck freaking Bass. Det finns inte så mycket mer att säga. Eller jo, det finns det,
jag har alltid töntigt nog förknippat mig med Blair, hennes personlighet, klädstil,
planerande, de perfekt levererade punchlinsen som svider mest och bäst.
Därför tror jag också att om jag ska ha en pojke ska jag ha en som är värd att
bråka och lida och slåss för tills man nästan inte orkar mer och då plötsligt går det
och allt klaffar, tillslut. Någon med sylvassa käkben och drömska ögon och rosa fluga.


2. Markus Krunegård. Jag vet jag vet, han är egentligen inte snygg, men det är något
i hans blick, i hans fulsnygghet, i hans fantastiska brytning när han sjunger på engelska,
faktumet att han passar så ofantligt bra i sjömanskostym (sjömän kan vara det vackraste som finns),
att han skriver så fantastiska sånger om barndomspakter i norrköping och att det är fashionweek and so am I.
Utöver det kan vi ju dra faktumet att jag blir blixtförälskad varenda gång jag ser honom live.


3. Seth Cohen. år 2003 fanns inte mitt indiejag. Då tyckte jag seth cohen var fantastisk men det var
mest för hans fantastiska lockiga hår (pojkar ska helst ha lockigt hår i min mening) och käkben (ja, jag har
en grej för käkben, nu kan ni sluta undra! haha). Men nu i efterhand tycker jag han är fantastisk
för sättet han pratar så imponerande ironiskt och roligt, att han har kanske bäst musiksmak i hela världen
och att han var så otroligt kär i summer. Om det finns en riktig Seth Cohen där ute tänker jag inte ge upp
innan jag träffar honom.


4. Donnie Darko. Det finns något mer mörker och dysterhet som fascinerar mig mycket. Jag glorifierar inte
deppression eller schitzofreni, jag tycker det är hemskt, men jag tycker om att lyssna på, försöka förstå,
försöka sätta mig in i en annan människas psyke. Speciellt ett komplext psyke som man aldrig riktigt förstår,
ett som ändras ständigt. Sedan är han ju fantastiskt söt. Jake Gyllenhaal har alltid varit en loverboy för mig.


5. Adrian Grenier. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, sedan jag såg Drive Me Crazy sent nittiotal så har mitt hjärta bultat lite extra för busiga pojkar med lockigt hår, hånlösa flin och mjuka hjärtan.

vilka är era 5?

Kommentarer

  • ida säger:

    haha men åh, jag förstår dig precis i det där om markus krunegård.

    2009-11-11 | 01:31:00
    Bloggadress: http://tjyvarochbanditer.blogg.se/
  • Carro säger:

    1. Caleb Followill, sångare i Kings of Leon. Killar med gitarrer, sångröst, bra klädstil och uppenbarligen med väldigt bra musiksmak, sådana står högt för mig!

    2. Brandon Flowers, sångare i the Killers. Samma motivering som ovan.

    3. Robert Pattinson. Han har trollbundit en hel värld med tonårsbrudar, så även mig.

    4. Jude Law. Bara därför att, liksom.

    5. Chuck Bass. Som personligheten i Gossip Girl. Hans stil, hans sätt... ÅH!

    2009-11-11 | 19:03:04
  • pamela säger:

    ida: haha, eller hur, markuuuus <3.

    carro: jag håller helt och fullt med dig på alla punkter förutom jude law, han är för metrosexuell för min smak. men smaken är som baken. brandon flowers funderade jag på ha med på listan, han är hur het somhelst. Jag har en killkompis som liknar honom jättemycket.

    2009-11-11 | 19:19:18
    Bloggadress: http://pamcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: