ibland gör man fel, ibland gör man rätt, (ibland gör man absolut ingenting men det blir fel ändå.)

Kategori: Hjärtekross.


Mina damer och herrar och fina bloggläsare och töntiga stalkerz i stockholmstrakten som jag vet läser men som vägrar erkänna,
Jag presenterar hjärtekross 11.
Det var längesen en hjärtekross-lista var så förankrad i min verklighet som denna är just nu. och som den var just då. Den innehåller låtar jag blivit personligen tipsad om, strofer jag lyssnat på i repeat på ängsliga söndagsmorgonar, låtar som tagit mig igenom spårvagnar under snöstorm och iskalla kvällar, melodier som jag försökt överleva våren med i tristessens stad och med drömmar om april-äventyr som kräver mer än en öresundstågs-biljett, gnälliga tjejiga symfonier om våra överrenskommelser och en hel del överdrivet fiktivt drama i ljudform.
Helt enkelt en historia, från början till slut.
Dramela är mitt nya smeknamn för övrigt, inte självutnämt. Men det är okej, jag ser dramatikens motsats som tråkig. Och jag är hellre dramatisk än tråkig, vilken dag somhelst.


I alla fall, klicka på bilden för listan!

Kommentarer

  • töntig stalker i sthlm m omnejd säger:

    vinkar

    2011-04-10 | 00:47:43
  • pamela säger:

    hoppas ni har kul i gubbis nördar

    2011-04-10 | 00:55:30
    Bloggadress: http://pamcakes.blogg.se/
  • vanessa säger:

    "hellre dramatisk än tråkig, vilken dag som helst!" hurra för den och din fina blogg!

    2011-04-13 | 10:27:21
    Bloggadress: http://aprilgatan.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Emo musiklista

    2011-04-13 | 18:45:47

Kommentera inlägget här: