for you I'd wait, til' kingdom come, until my day is done;

Kategori: Hjärtekross.

(En liten lista om kärlek och sånt där trams;)

Är du romantisk?
Ja. Fast jag var nog mer förr. Åren gör mig lite mer cynisk kanske.

Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Omtänksam, social, en bra lyssnare och rolig så att man dör lite.


Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän?
Jag vet faktiskt inte alls. Jag kanske är snäll, dramatisk, velig och bestämd?

Vad är viktigt i ett förhållande? Att båda två inte förlorar sig själva bara för att de får varandra. Utan att man istället bara levlar upp en level eller två. Bara blir mer awesome tillsammans.


Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång
? Jag tror inte det.

Har du lekt med någons känslor? Ja, det har jag nog. Men det har inte varit med vilje eller glädje.


Hur många har du varit ihop med? Vad ska man säga liksom, det har funnits pojkar, men ingen som riktigt förtjänat titeln än.


Vill du vara singel eller ha ett förhållande?
Jag trivs som singel för jag vet vem jag är men ibland hade det varit kul att lära känna någon annan riktigt bra också kanske.

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Mamma var tjugo och pappa tjugoett. Pappa gick fram till henne efter några månader och bad om sällskap, sådär jätteformellt. Mamma sa att hon skulle tänka på det. Sen gick pappa omkring förbryllad i någon vecka, tills de var på stranden, satt brevid varandra i sanden och så dök mamma ner handen i sanden och tog upp den brevid pappas hand och höll hårt.

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Nä. jag tycker sådant är lite töntigt.

Har du mest blivit dumpad eller dumpat? kanske rätt så jämt tror jag.

Hatar du ditt ex? Nej det gör jag inte.

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? Nej det hade jag inte velat. Mest för att vi inte alls är samma personer nu som vi var då. Vi är liksom kvar i den tiden, och den tidsrymden har passerat.

Har du kvar någonting från dina gamla förhållande?
hjärteskalv, kärlek till The Streets, kunskap om Free Running-sporten, förmågan att kunna stanna uppe hela natten framför en datorskärm och en papperslapp med den första mejladressen jag någonsin fick av en fin pojke för tio år sedan ganska exakt.

När du vill ha någon, vad gör du? De två modigaste sakerna jag gjort är 1)gått fram till en pojke som såg ut som Drömmen och som hade stirrat på mig genom hela bröllopsfesten och gick fram i slutet på kvällen och sa "hej jag ska gå nu men jag tänkte att om jag inte hälsar på dig så skulle jag ångra mig senare." 2) satt hjärteklistermärke på insidan av en pojkes solglasögonskalm. Då sa han: "jag blir visst inte av med de här". och så sa jag "du kan ta bort den om du vill, den går att ta bort." och fick svaret "nej. den sitter bra där".

Bästa raggningsrepliken? markus k säger det bäst; fint ska det va och du är finast av alla.

Hur skulle den perfekta dejten se ut? Jag tror jag bara vill göra något opretentiöst. Antingen dansa med vänner och honom och sedan bara balansera hemåt på träplankor eller kanske kyssas i trädgården under sommarsolen.

Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv? Det är nog lika mellan brorsan, pappa och Bästeban.

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte?
Ja. Klart jag vill. jag vill ha världens bästa bröllop med framför allt världens bästa äktenskap. jag vill ha massa barn och barnbarn och hus och stort kök och bara laga mat och resa och vara lycklig.

Vill du ha barn? Ja. Två, kanske tre. I alla fall en flicka och en pojke.

Blir du lätt kär? Ja, men jag backar alltid tre steg bak och sen fem steg fram och så håller det på så ett tag.

Vad faller du för? Leenden, blyga ögon, när någon pratar med dig och frågar saker och inte vill gå. När någon tränger sig på ens liv just för att man själv inte är så.

Vad är det mest avtändande du vet? Osäkerhet, omogenhet men nonchalans och ohyfsade personer är nog värst.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt? Viktigt i det stora hela men jag tror olikheter är bra på massa sätt
.
Har du fått ditt hjärta krossat? Ohja. Men nog bara en gång på riktigt. Vilket är tur för jag vet inte hur många gånger man kan dö av hjärtesorg innan man dör på riktigt. Men fy vad jobbigt det är. (Men fy vad skönt det är när det är över.)

Hur raggar du? Åh, jag är en total fjant när det gäller sådant. Steffi kan alltid bara titta mot någon och killarna brukar smälta direkt men jag har alltid varit den som dansat robotdansen under en fest, babblar för mycket eller drar skämt efter skämt efter skämt. Men det har funkat galant det med, faktiskt.

Har du en “utseendetyp” hos killar? Jag gillar blyga,långa killar med charmig dialekt och wayfarerglasögon. Gärna taniga och töntiga. Sådana som inte dansar utan står i ett hörn och pillar med sin kamera eller mobil eller whatever.
Vilket alltid blir fel eftersom det enda jag vill göra är att dansadansadansa.


Vem var din första kärlek? Daniel som ville gifta sig med mig när vi var 5, jagade mig runt lägenheterna med pussmun och som jag kunde brotta ner vid tio års ålder. Och som inte blundade när de kysstes i Svanprinsessan trots att det var jätteäckligt.

Är kärlek allt i livet? Nej det tror jag inte på. Inte romantisk kärlek i alla fall. Men allt är relativt. Ibland betyder den allt, allt. Ibland ingenting alls.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: