so please don't take my sunshine away;

Kategori: Hjärtekross.


Idag har jag inte uppdaterat för efter skolan har jag hängt hela dagen på akuten med mormorn min. Jag brukar skriva om oregelbundna hjärtslag figurativt men hon var hardcore som alltid och körde det på riktigt.

Nu håller jag mest tummarna för att hon ska få skrivas ut ikväll och komma hem till mig så jag kan bädda ner henne och sköta om henne såsom det ska göras. Allt är bättre än sjukhusrockar och kalla sterila golv.

För övrigt är min mormor min allra bästa sunshine. Det är med henne jag pratar pojkar och berättar hemligheter som ingen annan får veta. Jag är hennes första barnbarn också. Det är kanske därför hon viskar till mig försiktigt "jag packade ner extra mycket mat i din matlåda" när hon lagar världens bästa chilenska maträtter till oss. Hon och farmor är/var det absolut, absolut finaste jag vet. Finare än vilken glasögonpojke somhelst i hela vida världen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: